ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تعداد مرگ‌های غیرطبیعی در ایران به ۱۲ هزار و ۲۳۷ مورد رسید | فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی در صدر قرار دارد

  • کد خبر: ۱۹۴۴۶۰
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
تعداد مرگ‌های غیرطبیعی در ایران به ۱۲ هزار و ۲۳۷ مورد رسید | فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی در صدر قرار دارد
مرکز آمار ایران در آخرین داده‌ها و اطلاعات خود در بهار ۱۴۰۲ تعداد مرگ و میرهای غیرطبیعی را منتشر کرده که طبق این آمارها در سه ماهه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۲۳۷ مورد مرگ غیرطبیعی در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آمار‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که در بهار سال ۱۴۰۱ تعداد مرگ و میر‌های غیرطبیعی در کشور ۱۰هزار و ۹۷۸مورد بوده که در مجموع سال گذشته نیز ۴۶هزار و ۶۶۴مورد مرگ غیرطبیعی رخ داده است که این نوع حوادث دلایل مختلفی را به دنبال دارد.

دلایل اصلی مرگ و میر غیرطبیعی در کشور

داده‌های آماری مرکز آمار ایران نشانگر این است که این میزان مرگ و میر غیرطبیعی دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی، استفاده از سلاح سرد، غرق‌شدگی، سوختگی، برق‌گرفتگی، سقوط از بلندی، فوت ریلی و قطار، مسمومیت و مصرف موادمخدر است.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این داده‌های آماری بسیار دارای اهمیت است کاهش آمار‌ها از سال ۱۳۹۶ تاکنون است به گونه‌ای که تعداد مرگ و میر غیرطبیعی با دلایل مطرح شده در سال ۱۳۹۶ رقم ۳۶ هزار و ۸۷۳ مورد را نشان می‌دهد. این موضوعات این مفهوم را می‌رساند که تعداد مرگ‌های غیرطبیعی در کشور در این مدت روند کاهشی دارد.

مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی

میزان مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی در بهار سال جاری، آمار ۵۰۸۵ نفر را نشان می‌دهد که ۳۹۶۷ نفر آنان مرد و ۱۱۱۸ نفر نیز زنان هستند که البته این میزان مرگ بیشترین آمار‌ها را در مرگ و میر‌های غیرطبیعی در کشور به خود اختصاص داده است.

مرگ ناشی از سلاح نیز آمار ۳۱۲ نفر، غرق‌شدگی ۲۸۰ نفر، سوختگی ۵۲۶ نفر، برق‌گرفتگی ۱۸۹ نفر، سقوط از بلندی ۶۸۷ نفر، فوت ریلی و قطار ۲۰ نفر، مرگ ناشی از مسمومیت ۹۰۴ نفر، فوت ناشی از سوءمصرف موادمخدر ۱۴۳۰ نفر و مرگ ناشی از سایر موارد نیز ۲۸۰۴ مورد در بهار سال جاری به ثبت رسیده است.

در بخش مسمومیت‌ها به دلیل استفاده از سم، دارویی و مسمومیت ناشی از مسمومیت با منوکسیدکربن است که در این آمار‌ها مسمومیت با سم ۵۱۱ مورد در بهار سال ۱۴۰۲ ثبت شده که ۳۶۳ نفر از آنان مرد و ۱۴۸ نفر از آن زن هستند. همچنین مسمومیت دارویی ۱۹۷ مورد بوده است.

مسمومیت ناشی از منوکسیدکربن در سال جاری نیز ۱۹۶ مورد به ثبت رسیده است که ۱۳۵ نفر از افرادی که به دلیل استنشاق منوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند، مرد و این نوع مسمومیت‌ها نیز باعث مرگ ۶۱ نفر از بانوان شده است.

تعداد مرگ‌های غیرطبیعی در ایران به 12 هزار  و 237 مورد رسید | فوت‌های ناشی حوادث رانندگی در صدر جدول قرار دارد

مرگ‌های ناشی از مصرف موادمخدر

آمار‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که مرگ‌های ناشی از مصرف موادمخدر خود نیز به دلایل مختلفی است که در این میان استفاده از موادمخدر، مواد محرک، مصرف داروی مخدر و مرگ ناشی از مصرف چندگانه در این زمینه مطرح شده است.

مرگ ناشی از استعمال موادمخدر در سه ماهه نخست سال جاری ۱۷۳ نفر، مرگ ناشی از مواد محرک ۴۰ نفر، مرگ به دلیل مصرف داروی مخدر ۷۸۶ نفر و فوت به دلیل مصرف چندگانه ۴۳۱ نفر به ثبت رسیده که در همه این موارد مرگ به دلیل مصرف موادمخدر تعداد مردان ۱۲۱۸ نفر و تعداد بانوان ۲۱۲ نفر هستند.

با توجه به این داده‌های آماری کل افرادی که براثر مرگ ناشی از مصرف موادمخدر در سه ماهه نخست سال جاری جان خود را از دست داده‌اند ۱۴۳۰ نفر بودند. همچنین در این مدت ۲۸۰۴ مورد مرگ ناشی از سایر موارد بوده است.

تعداد مرگ‌های غیرطبیعی در ایران به 12 هزار  و 237 مورد رسید | فوت‌های ناشی حوادث رانندگی در صدر جدول قرار دارد

ثبت ۴۹۴ مورد مرگ ناشی از حوادث کار

یکی دیگر از دلایل مرگ و میر‌های غیرطبیعی در ایران موضوع حوادث ناشی از کار برای جامعه کارگیری است که به همین منظور در این داده‌ها، تعداد مرگ و میر‌های ناشی از حوادث کار نیز در بهار ۱۴۰۲ حدود ۴۹۴ مورد ثبت شده است که در این حوادث ۴۸۷ مرد و هفت زن براثر حادثه‌های کاری جان خود را از دست دادند.

این درحالی است که در بهار سال ۱۴۰۱ میزان مرگ‌ها به دلیل حوادث ناشی از کار در کشور ۴۰۰ مورد بوده و این موضوع روند افزایشی در سال جاری را نشان می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->